Eğirdir Gölüne 250 Bin Balık Yavrusu Salındı

Akdeniz Su Ürünleri Enstitüsü Eğirdir Müdürlüğü tarafından dün saat 14.00’de ‘EĞİRDİR GÖLÜ BALIKLANDIRMA’ projesi kapsamında gerçekleştirilen tören ile 250 bin sazan yavrusu Eğirdir Gölü’ne salındı.

Yayınlanma:
Güncelleme: 06 Eylül 2012 12:02
Eğirdir Gölüne 250 Bin Balık Yavrusu Salındı

Programa Isparta Valisi Memduh OĞUZ, Eğirdir Kaymakam Vekili İbrahim ÖZDEL, Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdür Vekili Dr. Mustafa ALTUĞ, Enstitü Müdürü Yılmaz EMRE, Daire Müdürleri, Sivil Toplum Örgütleri, Siyasi Parti İlçe Temsilcilerinin yanı sıra çok sayıda vatandaş katıldı.

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızın okunmasından sonra ilk olarak kürsüye gelen Enstitü Müdürü Yılmaz EMRE; ‘Türkiye’nin her yeri cennet fakat Eğirdir bir başka cennet, ayrıca içme suyu rezervi. Eğirdir Gölünde çim sazanı ortaya çıkmış zamanla, gümüş balığı ve daha birçok balık çeşidi ortaya çıkınca gölün dengesi bozulmuş. Tabi bunları kimin bıraktığını biz Enstitü olarak bilmiyoruz. Ülkemizde 2 Adet Araştırma Enstitüsü bulunmaktadır ve faaliyetlerini sürdürmektedir. Şu ana kadar Eğirdir birimimiz 24 Adet proje yürütmüş. Kepezdeki birimimizde de çalışmalar yürütülmektedir. Eğirdir Gölümüzdeki popülasyon çalışmalarımızı başta Valimiz Memduh Oğuz olmak üzere, Garnizon Komutanımızda desteklemektedir.

Bugünkü balıklandırma ile çalışmalarımız bitmeyecektir. Bu proje çerçevesinde gölün etrafında havuzlar oluşturarak larva bırakarak özellikle sazan bırakarak, ayrıca kerevit ile ilgili de çalışmalar yürütmekteyiz. Eğirdir Gölünde popülasyonu artıracağız, gölün kıymetini bilmeliyiz. Bizim alacağımız tedbirlerle gölü sadece biz koruyamayız, çiftçilerin ve tüm kamu kurum ve kuruluşlarının yanı sıra en büyük görev bu gölün etrafında yaşayan vatandaşlarımızda. Su kaynaklarını koruma adına bilinçli ilaçlama yapmalıyız. Bu neden le de Gölün korunması için herkese görev düşmektedir, biz bakanlık ve Enstitü olarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz, bu balıklandırmanın halkımıza, yöre halkına hayırlı olmasını diliyor, bu programın tertiplenmesinde emeği geçenlere teşekkür ediyorum’ dedi.

Eğirdir Belediye Başkanı O. Nuri ÖZMERAL ise; ‘Allah’a şükürler olsun ki bugün hava güzel, gölümüzdeki balık verimini nasıl artırırız bunun çalışmalarını yapıyoruz. Şu anda Akdeniz Üniversitesine bağlı olarak Eğirdir’deki Enstitümüz hizmetini sürdürüyor. Enstitümüzün balıkları çoğaltmak için çalışmalar yaptığını biliyoruz. Valimiz her zaman Eğirdir’imize sahip çıkıyor. Ayrıca Gölümüzü koruma amacında EKO-BİR olarak da Valimiz Başkanlık yapmakta. Eğirdir Gölü içme suyu rezervi olarak kabul edilmekte.

Balıkçılarımız yanlış anlamasın ama artık küçük balıkları da tutmaya başladılar. Çeşitli balıkların burada peyde olması ile de gölümüzün dengesi bozulmuştur. Gölümüz gözümüz kadar değerlidir. Vazifeye başladığımızdan beri gölümüzde dolgu yapmadık. Türkiye’de büyüklük bakımından içme suyu rezervi taban kaynaklarından beslenen bereketi yaşıyoruz. Su şenliği ile de bu bereketten faydalandık. Eğirdir Şenlendi. Bundan sonraki güzelliklerle de gölümüzün bereketleneceğine inanıyorum. Çapak olarak bilinen balıklarda bundan böyle serbest olacak. Enstitü çalışanları gölümüze sahip çıkıyor. Bugün 5 gr. Ve 10 gr’lık balıkları gölümüze salacağız, bunlar büyüyerek yenilebilecek balık olacaklar 1 yıl sonra. Tüm emeği geçen herkese teşekkür ediyorum’ dedi.

Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdür Vekili Mustafa ALTUĞ ise; ’17 yaşında Eğirdir’de Su Ürünleri Fakültesinde okumaya başladım. Kendimi Eğirdir’in evladı olarak görüyorum. Ülkemiz Avrupa’nın en çok balık üretilen ülkesi. Bir ova ve bu güzel mera bizim gölümüz. Geçmişte çok balık çeşitleri vardı. Fakat bu levrek türü kendi balık yavrularını yedi. Gümüş balığı, İsrail Sazanı denilen balıklar gölde doldu. Aşağı yukarı sistem böyle bunu değiştiremiyoruz. 1380 sayılı kanun çıkarıldı, Balık bırakılacaksa Gıda ve Tarım Bakanlığının izniyle bırakılıyor. Uzamanlar tarafından aldığımız raporlardan sonra uygundur görüşü alındıktan sonra balık salmaya başlıyoruz. Yani ceylanların, geyiklerin yavrularını geri bırakıyoruz. İnşallah Eğirdir Gölü ve Balıkçıları hak ettikleri ekonomik duruma kavuşurlar, tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum, hepinizi saygıyla selamlıyorum’ dedi.
Eğirdir Kaymakam Vekili Aksu Kaymakamı İbrahim ÖZDEL ise; ‘Sözlerime Hayali’nin bir beyiti ile başlamak istiyorum, Cihan ara, Cihan içredir, Arayı bilmezler, olmakiler ki derya içreir, deryayı bilmezler’.

Hakikaten cennet asa bir yerde yaşamaktayız. Alaaddin Keykubat Cennet ya bu toprakların üstünde, yada arlındadır. Demiştir. Sayın Valimizin çalışmalarıyla şahit olduğum bazı turistler, ‘Siz Cennet asa bir yerde yaşıyorsunuz’ demişlerdi. Bu güzellik yüzyıllar önce vardı ve şimdide devam ediyor. Milli birlik ve beraberliğe ihtiyacımız olduğu şu günlerde ülkemizin 4. büyük gölü olan Eğirdir Gölünde 16 çeşit balık bulunmaktadır. Bunların 5 adedi ekonomik bakımdan önemlidir. Bu derde kafa yoranların çalışmaları sonucu şu anda 250 bin Adet sazanı göle bırakıyoruz, ve ben sözü gerçek sahibine bırakıyor, emeği geçen herkese teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum’ dedi.

Eğirdir Kaymakam Vekili ve Aksu Kaymakamı İbrahim ÖZDEL’den sonra son olarak kürsüye gelen Isparta Valisi Memduh OĞUZ; ‘Yapılan çalışma bilimsel bir çalışmadır. Eğirdir Gölü İçme suyu olduğu için önemli bir yere sahiptir. Dünya nimeti olarak, göz Arapça ayın demektir, ayın kökünden gelmektedir. Dünya gölleri içerisinde Eğirdir Gölü çok önemlidir. Isparta ve Antalya Bölgeleri ile ilgili yaptığımız toplantılar da da Eğirdir Gölü’nü tartışıyor ve görüşüyoruz. Bu bölge medeniyetler beşiği bir bölge. Eğirdir İlçesi çok önemli bir şehir. 2000 yıl önce olduğu gibi şimdi de aslına döndürmek için çalışmalıyız. İl Müdürlüklerimiz ve tüm birimler olarak ciddi çalışmalar yürütmekteyiz. Görüyorum ki Eğirdir gölüne toplu bir sahiplenme var. Eğirdir Gölüne sahip çıkmak ve korunması için, işletilmesi için ortak bir birim oluşturmalıyız. Tabiî ki Eğirdir Gölü ile ilgili çalışmalar yaparken e Eğirdir balıkçılarını dinleyeceğiz. Onlar bu gölün gerçek sahipleridir. Onların görüşlerine yapılan çalışmalarda başvurmalıyız. Balıkçıların bazı problemlerinin olduğunu da biliyorum. İnşallah hep beraber bütün sorunları aşacağız. Ben tüm emeği geçenleri gönülden kutluyorum, Eğirdir’li kardeşlerime hayırlı olsun diyorum, hepinizi saygıyla selamlıyorum’ dedi.

Vali Memduh OĞUZ’un konuşmalarının ardından Protokol üyeleri ve vatandaşlar kovalarda bulunan balık larvalarını göle salarak neşeli dakikalar yaşadılar.

Programa katılan misafirlere ve vatandaşlara ise Palamut ekmek arası ve Cola ikramında bulunuldu.

HABERE YORUM KAT
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.