Eğirdir'e Gelen Papazlar Başbakan'ı Övdü

Yunanistan’dan Eğirdir'E gelen Kore Mitropoliti Pater Sotirios Trambas, “Türkiye’nin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan, 2 yıllığına Yunanistan’a gelip bizi ekonomik krizden çıkarıp Türkiye’ye geri dönsün” dedi.

Yayınlanma:

Yunanistan’dan gelen Kore Mitropoliti Pater Sotirios Trambas ve beraberindeki heyet Eğirdir’e gelerek Yeşilada Mahallesi’ndeki Ayastefanos Kilisesi’ni ziyaret ettiler. Eğirdir turizminde canlılık. Yunanistan’dan bir haftada 2 kafile geldi.

BAŞBAKAN’DAN, BAŞPAPAZ VE PAPAZLAR ÖVGÜLERLE BAHSETTİLER
Kore Mitropoliti Pater Sotirios Trambas, Türkiye Cumhuriyeti kimliğini göstererek, “Ben 36 yıl Kore’de görev yaptım. Bana böyle bir şey verilmedi. Ama Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım. Bunu bana Başbakan Recep Tayip Erdoğan verdi. Bize çok büyük değer veriyor. Dinlere karşı saygısı çok fazla. Kendisini çok seviyoruz. 2 yıllığına Yunanistan’a gelip bizi de ekonomik krizden çıkarıp Türkiye gibi güzel bir ülke haline getirse çok mutlu olacağız. Recep Tayyip Erdoğan yönetime geldi bizde rahat hareket ediyoruz” dedi

BELEDİYE BAŞKANI BİZİ KARŞILADIĞI İÇİN ŞAŞKINIM
Mitropolit Pater Sotirios Trambas, “Daha önce kilisenin kapısından giremiyorduk. Şimdi biz gelmeden Belediye Başkanı Osman Nuri Özmeral kilisenin kapısını açtırıyor. Çok şaşkınım. İlk defa bir Belediye Başkanı samimi olarak ve güler yüzüyle bizi karşılıyor. Çok çok memnunuz. Eğirdir bir cennet, eminim ki bu güzelliklerden herkes istifade ediyordur. Başkan’ın kendisini tebrik ediyorum.” dedi

İLK DEFA BİR BELEDİYE BAŞKANI BİZİ KARŞILIYOR
LTS Şirketi Tur Rehberi Maria Çapar, “Dünya çapında din adamları şu anda burada. Daha önceki yıllarda geldiğimizde buradan mutsuz ayrıldık. Kilisenin durumu içler acısıydı. Şimdi daha güzel bulduk. Daha temiz bulduk. Belediye Başkanımıza teşekkür ediyoruz. Her geldiğimizde daha güzel görüyoruz. Cennet kadar güzel bir yer. Daha önce bizi hiçbir Belediye Başkanı böylesine candan karşılamadı. Eğirdir Belediye Başkanı Osman Nuri Özmeral’e şükranlarımızı sunuyoruz. Böyle değer verildiğini görünce ilerleyen zamanlarda daha da geniş kapsamlı ziyaretler olacaktır” dedi.

KİLİSE HAKKINDA BİLGİLER VERDİ
Mitropolit Pater Sotirios Trambas, Eğirdir Yeşilada Mahallesi’ndeki Ayastefanos Kilisesi hakkında bildiklerini aktardı. Mitropolit Pater Sotirios Trambas; “1846 yıllarında yapıldığı 1. Abdulhamit döneminde Ada camisinin de önceden kilise olduğu biliniyor. Ada camisiyle kilise arasında bir tünelin olduğu biliniyor. Kilisenin asıl günü 1 Temmuz’dur. Buranın ithaf edildiği Aziz’in yaralı ve hastalara mucizeler yarattığına inanılıyor. Hrıstiyan dininin manastırı olarak bilinen kilisenin karşısında önceden rahibe okulu olduğu biliniyor” dedi.

KONAKLAMALI OLARAK YİNE BEKLİYORUZ
Belediye Başkanı Osman Nuri Özmeral, “Memleketimiz ve varlıkları bize emanettir, emanete hıyanet yoktur. İslam dini sevgi ve hoşgörü dinidir. Bizler sizleri ve bütün insanları seviyoruz. İnsanın eti yenmez, derisi giyilmez. İnsanların bir birleriyle barışık olması lazım. Eğirdir’imize her zaman bekliyoruz. Günübirlik yerine konaklamalı olarak yine bekliyoruz” dedi.

HER ZAMAN KAPI AÇIK
Pater Sotirios Trambas, bir grup gelirse sabah erkenden ayin yapılmasının uygun olup olmayacağını sordu. Başkan Özmeral, “Kilisenin kapısı sürekli açık tutuluyordu. Tedbir bakımından kilit takılmıştır. Görüldüğü gibi bu kapı herkese açıktır. Bundan emin olabilirsiniz” dedi.

Belediye Başkanı Osman Nuri Özmeral, Yunanistan’dan gelenlerle birlikte oldu ve misafir perverliğini gösterdi.

Yunanistan’dan gelen 47 kişilik kafile Eğirdir’i çok sevdiklerini yine geleceklerini belirtirlerken Başkan Özmeral’e teşekkür ederek çarşı merkezinde alış veriş yaptıktan sonra Eğirdir’den ayrıldılar.

HABERE YORUM KAT
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.