Isparta-Antalya El Ele

Isparta Ticaret ve Sanayi Odası’nın Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ile kurduğu diyalog ve güçbirliği giderek büyüyor. TOBB Başkan Yardımcısı ve ATSO Başkanı Çetin Osman Budak ve yönetim kurulu üyeleri aileleriyle birlikte Isparta’ya geldi. Antalya heyeti

Yayınlanma:
Güncelleme: 16 Haziran 2014 15:05
Isparta-Antalya El Ele

Isparta Ticaret ve Sanayi Odası’nın 2 ay önce Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’na yaptığı ziyaret karşılıksız kalmadı. TOBB Başkan Yardımcısı ve ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, Meclis Başkanı İzzet Bayar ve yönetim kurulu üyeleri aileleriyle birlikte Isparta’ya geldi. Cumartesi günü Isparta’ya gelen ATSO heyetini, ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Meclis Başkanı Osman Şahlan, yönetim kurulu üyeleri ve eşleri misafir etti.

ISPARTA-ANTALYA ARASI ULAŞIM GÜÇLENDİRİLMELİ
Barida Hotels’de kameralar karşısına çıkan ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen ve konuk Başkan Çetin Osman Budak dostluk mesajları verdi. ATSO Başkanı Budak, Dereboğazı yolundaki trafik yoğunluğuna dikkat çekerek “Kamyonların, aynı anda diğer araçların geçtiği yolda adım adım gidiliyor. Antalya büyüyor, Isparta büyüyor. Otellerin yenilenmesi ve ihtiyaçları var. Otellere yönelik yatırımlar var. Önce ulaşım halledilmeli. Antalya, Isparta ya da Burdur üçünü bağlayabilecek raylı sistem olması gerekiyor. 2023 planlarında var mı? Tam değil, var. 2023’de demiryolunu Antalya’ya getireceğiz ama daha erken istiyoruz. Sonra sosyal kaynaşma sonra da yatırım geliyor. Ortak bir organize sanayi olabilir. Antalya’nın OSB’sinin daha fazla büyümesi pek mümkün gözükmüyor. Isparta’da sanayi yatırımlarının önü açık. Botanik Expo’ya, 8 milyon ziyaretçi bekleniyor. 1100 dönümlük alanda inşaatlar yükseliyor. Bizim derdimiz Isparta-Antalya, yolunun bölünmüş hale getirilmesi ve bu yolun buran önce tamamlanması.”dedi.

ULAŞIM ALTYAPISI ÇÖZÜLMELİ
ITSO Başkanı Başdeğirmen de Batı Akdeniz bölgesindeki lobi ve güçbirliği hareketinin büyüyerek devam edeceğinin altını çizdi. Başdeğirmen, “Expo 2016’da devletimiz 1 milyar TL yatırım yapıyor Bundan sadece Antalya değil, bölgenin istifade etmesi gerektiğini düşünüyorum. Bunun istifade etmesi için altyapı ve ulaşım gerekli. Karayolunun buna yatkın ve uygun olması gerekiyor. El birliği ve güçbirliği içindeyiz. Batı Akdeniz Bölgesi’ni istediğimiz seviyeye getireceğiz, inşallah Muvaffak olacağız” dedi.

DEMİREL’İN MÜZESİ KONUKLARI ETKİLEDİ
ITSO’nun ev sahipliğinde ATSO heyetinin düzenlediği kültür turizmi kapsamında ilk ziyaret İslamköy Süleyman Demirel Demokrasi Müzesi’ne oldu. ATSO heyetine 9.Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in müzeye dönüştürülen evi ve Demokrasi Müzesi gezdirildi. Demirel’in fotoğrafları, sözleri, kitapları, hediyeleri ve bir çok eserin sergilendiği Demokrasi Müzesi’nde 1950’den günümüze Türkiye’nin gelişimi ve köyden çıkan bir çocuğun bu ülkede Başbakan ve Cumhurbaşkanı olabileceğinin mesajı verilmesi Antalyalı konukları duygulandırdı. ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, müzenin şeref defterine 9.Cumhurbaşkanı Demirel’e minnet duygularını içeren bir yazı yazdı.

ATSO heyetine daha sonra Eğirdir turu yaptırıldıktan sonra İrfan Usta’nın gül dondurması ile Isparta kebabı ikram edildi.

GÜL TOPLADILAR GÜL SUYU ÇIKARDILAR
Antalyalı konuklar Pazar günü de Güneykent’i ziyaret etti. Güneykent Belediye Başkanı Fahrettin Gözgün’ün ev sahipliğindeki belde gezisinde konuklara gül hasadı yaptırıldı. Daha sonra da doğal gül suyu çıkarma işlemi yapıldı. ATSO Başkanı Budak, gül suyu çıkarma işlemini bizzat kendisi yaptı. Güneykent Belediye Başkanı Gözgün, gül toplama ve gül suyu çıkarma işlemini başarıyla yerine getiren ATSO ve ITSO heyetini sertifika ile ödüllendirdi. Güneykent gezisi, üreticilerin güçbirliği ile oluşturduğu gülyağı fabrikasının gezilmesiyle sona erdi.

DÜNYAYI GEZİYORUZ ‘BURNUMUZUN DİBİNDE NE VAR’ BİLMİYORUZ
ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, Isparta gezisinden son derece memnun olduklarını belirterek “Isparta Ticaret ve Sanayi Odası başkanıma ve yönetim kuruluna çok teşekkür ediyorum. Bu kadar kısa sürede dört dörtlük bir organizasyon kolay değil,bu Isparta Ticaret ve Sanayi Odası Yönetimi’nin ne kadar uyumlu bir ekip olduğunu gösteriyor. Yıllar önce yola diyalog diye çıktık. Antalya’da insanlar birbiriyle konuşmuyor ve bir şey üretmiyorlardı. Birçok zirve yaptık, görüşmeler yaptık. Çok güzel işler çıktı. Isparta’da da bunun aynısını görüyorum. Isparta’da çok güzel anlar yaşadık. Bunun sonucunda bir çok şey ortaya çıkacaktır. Yaşadığımız bölgeye ekonomik değer katarız hem sosyal projeler çıkarırız. Bütün arkadaşlarım şuna hayret etti. Dünyanın her yerine seyahate gidiyoruz ama burnumuzun dibinde ne var, ne yok bilmiyoruz. Süleyman Demirel’in memleketine gittik, orada çok güzel eser yapılmış. O kültürü görmeyenler vardı. Büyük Atatürk’e bir kez daha şükranlarımızı sunmamız gerekiyor. Bir köyden çıkıp Türkiye’de 7 kez başbakanlık yapmış, cumhurbaşkanlığı yapmış devlet adamına sahip Isparta. Bunu büyük Atatürk’e borçluyuz. Dolu dolu anılarla dönüyoruz. Bu kadar güzel kültür turu hepimizde hoşluklar yarattı. Çok çok çok teşekkür ediyorum. Devamını Antalya’da yapmak istiyoruz. Antalya’da da kültür turu düzenleyeceğiz.” dedi.

BATI AKDENİZ GÜÇLÜ OLACAK
ITSO Başkanı Başdeğirmen de Antalya heyetinin ziyaretinden duydukları mutluluğu ifade ederek “2 ay önce Antalya’da ortak yaptığımız yönetim kurulu toplantısında sosyal beraberlik olsun istemiştik. Sağolsun yönetim kurulu başkanımız, meclis başkanımız ve yönetim kurulu üyelerimiz bizleri kırmadılar. Bizi onurlandırdılar ve şereflendirdiler. Biz son derece mutlu olduk. Bizler öncelikle komşu illerimizle işbirliği içerisinde olmayı, sosyal faaliyetler içerisinde olmayı arzu ediyoruz. Kendi komşularımızla daha güzel işler yapabileceğimize inanıyoruz. Bu ilişkileri ilerleterek daha ileriye götürmek istiyoruz.

Ayrıca ATSO ile yaptığımız önceki yönetim kurulumuzda alınan karar gereği Isparta’dan giden 40 başarılı öğrencimizi Antalya’da misafir edip gezdirdiler. Bu konuda da ATSO Bakanımız Budak’a ve yönetim kurulu üyelerine teşekkür ediyorum. ” diye konuştu.
ATSO heyeti pazar öğleden sonra ilimizden ayrıldı.

HABERE YORUM KAT
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.